är temat på museet lördagen den 13 juli.

Väderprognosen är inte särskilt gynnsam inför morgondagen, men vi ger oss inte så lätt! Evenemanget kommer ändå att genomföras, men med vissa inskränkningar i programmet. Det gäller i huvudsak servering av våfflor och grillad korv, som vi dessvärre inte kommer att kunna genomföra. Vi kommer inte heller att kunna erbjuda guidad vandring utomhus.

Under dagen har vi besök av Magnus Nyholm från Helsingborgs Auktionskammare, som värderar föremål åt våra besökare.
Ta med dig dyrgriparna som du funderar över – upp till tre föremål kan du få värderade utan annan kostnad än entrén till museet.

Försäljningen bli i motorhallen
Från kl. 11.00 kan du också passa på att handla på vår sommarmarknad, bland annat föremål från främst Raus men även andra stenkärlsfabriker.

Servering UTGÅR

Guidade turer
Kl. 14.00 kan du ansluta dig till en guidad tur i museets utställning ”Starka kvinnor på Råå”. Mariann Mattsson guidar. Ingen förhandsanmälan och ingen avgift utöver entréavgift till museet.

Kl. 14.30 DENNA GUIDNING UTGÅR Vandring med Mona Green på Nedre läget med temat ”I starka kvinnors spår”. Begränsat antal platser. Förhandsanmälan till museet info@raamuseum.se eller på 042 2611 31. Deltagaravgiften är 100 kr/person.

Museet är öppet 11.00 – 15.00.

Du kan på vår hemsida läsa om krukmakaren Hugo Anderberg